Definder - what does the word mean?

What is relate?

Something you can relate to.

"Yo dawg, you got it all wrong, yo. Samuel L. Jackson is totally relateable to The Rock.

47 73


Relate - what is it?

* stripy clothing, or just anything that's stripy
* things that are missing limbs, a head, or are broken

Used more as an insult/exclamation, then a description

"hahaha look at that guy's related top"
"hey, this doll is related"

47 65


What does "relate" mean?

A word used by white people which often is not relatable as a lot of the population is suffering and don't live privileged lives like these basic white girls.

"OMG! Earphones tangled? That's like, TOTES relatable!"
"No, it's not. I don't care about a mere miniature speaker that can play music. I just wish I could drink clean water. Every day I am suffering while you are living a privileged life."
"Shut up I never asked."

31 17


Relate - what does it mean?

This is a term used to describe someone who is considered to be homosexual so as not to draw too much attention to one's sexual orientation while conversing in public. It is another term used in place of "family", as the word "family" has become commonplace.

Brandon: I could have sworn he was related. If I had known he wasn't, I'd have never made a pass at him and embarrassed myself.

David: You're lucky he didn't knock the shit out of you.

65 85


Relate - meaning

From the word "relatable." The level of ability something has for people to be able to relate to it.

That movie really made me emotional and I could easily relate to it. It has amazing relatability.

37 13


Relate - definition

Having sex with someone you don’t want to commit to.

Yoooo fam I’m bout to blow this girl’s back out. She said she doesn’t wanna date but we can pull a no relations

31 11


Relate - slang

Word very much in use by students, meaning someone or something you can relate to.

Lady Gaga said that there must be something greater than her, meaning that there must be a God. That´s relatable to my ego

483 219


Relate

noun: sexual intercourse.

Can be used as not to sound as tacky or forward as other words.

Shall we have relations?

305 81


Relate

When you find a sad quote that represents your life and your like omg that’s so me.

So relatable wtf

1395 87


Relate

Means to have a connection with what you are exposing or saying. People place them with hashtags or question marks
Ex.
#relate #relating

relate? are you relating this?

I can relate this story with what my mama said

hashtags placed on the captions- #relate, #relating

85 19